Friday, September 17, 2010

معضل انبوه لینکهای غیرقانونی،تجاری،نقض کپی رایت و استفاده از چندین نام کاربری در دنباله




این روزها هر کس که به نحوی با دنباله سر و کار دارد شاهد لینکهای بیشمار غیرقانونی، تجاری، کاسبی،فروش CD و DVD ،نقض حق کپی آهنگها، فیلمها و نرم افزارها و آلبومها و همچنین استفاده چند کاربر از نام های متعدد کاربری می باشد.


کاربرانی که به ارسال اینگونه لینک های بی محتوا و غیرقانونی مبادرت می ورزند هیچگونه احترامی برای قوانین دنباله و کاربرانش قائل نیستند و با وجود تذکرهای پیاپی برخی کاربران همچنان به ارسال چنین لینک هایی ادامه داده و نمای دنباله را بسیار نازیبا و غیرحرفه ای می سازند.

به راستی چرا دنباله که روزی یکی از مهمترین منابع خبری و اطلاعاتی بود اکنون به این معضل دچار شده؟ البته خوشبختانه تقریبا هیچکدام از این لینک ها به صفحه اول نمیرسند اما همینکه کاربر متخلف بداند که محصولاتش در جایی معرفی شده و کسی هم کاری به کارش ندارد با خشنودی به کارش ادامه می دهد و امتیاز کم یا زیاد به لینکهایش هیچ تفاوتی ندارد چرا که بقین دارد عده ای محصولاتش را دیده اند! به همین منظور و به دلیل اینکه نمیتواند بیش از 6 لینک از وبسایتش ارسال کند اقدام به ساختن چندین نام کاربری کرده و با هر کدام 6 لینک تازه نیز میفرستد! برای همین است که بسیاری مواقع می بینیم چندین کاربر(نام کاربری) فقط و فقط از یک سایت ناشناخته لینک میفرستند چون همه این نام های کاربری در حقیقت یک شخص هست.


در سایت هایی که قوانین با شدت بیشتری توسط کاربران و یا مدیران اعمال می شود چنین کاربران متخلف و متقلبی هرگر فضای این را نمی یابند که به تخلف و تقلب بپردازند و همین که مشخص شود این افراد به منظور معرفی محصولاتشان و یا معرفی وبلاگ و وبسایتشان ثبت نام کرده اند ، در همان ساعات اولیه موقتا مسدود شده و در صورت ادامه برای همیشه از ادامه فعالیت بازداشته می شوند. چرا در دنباله نباید اینگونه باشد؟ چرا در هر ساعت باید چندین کاربر متخلف از زمین سر برآورده و دنباله را فضای امنی برای تخلف و تقلب بیابند و به صورت روزافزون نیز تعدادشان بالا برود؟ این روند تا کی باید ادامه پیدا کند و کاربران دلسوز دنباله تا کی باید وقت ارزشمند خود را برای تذکر به این متخلفان تلف کنند؟
 
فقط می توانم بگویم کاربران هرگز نباید به این فرصت طلبان احساس آزادی و امنیت برای تخلف و تقلب در سایت بدهند و در صورت عدم آگاهی کاربر متخلف از قوانین دنباله آن را به وی گوشزد نمایند . به عنوان فردی که دنباله را "خانه مجازی" خود میداند تنها چاره ای که برای اینگونه معضلات اندیشیده ام تهیه لینک قوانین و نکات دنباله به زبان ساده تر بوده که برخی مواقع به کاربران به ویژه تازه واردین معرفی کرده ام تا قوانین و نکات سایت را به زبان ساده تر و متنوع تر بخوانند و رعایت کنند تا بتوانیم دنباله را محیطی امن تر، صمیمی تر ، قانونمند تر و دوست داشتنی تر بسازیم.

به امید دنباله ای بهتر...

No comments:

Post a Comment